5.4.18

LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA A L´ESCOLA; UN MODEL D´ÈXIT

   A Catalunya, després de la prohibició del català, durant el període franquista es van emprendre tot un seguit de canvis per potenciar la normalització del català. La introducció de la llengua catalana a l´escola va ser una acció prioritària per incrementar el seu ús. En aquest sentit, Miguel Siguan va promoure la idea d´educar els alumnes en aquesta llengua minoritzada, és a dir, fer tot el procés de lectoescriptura ja des dels 3 anys en català, idea que va recollir la Generalitat de Catalunya a través del seu servei SEDEC.




   La primera aplicació d´aquest programa d´immersió lingüística (PIL) es dugué a terme el curs 1983/84, amb resultats excel·lents, i a partir del curs 1992/93 l´escola en català es va convertir en un model exitós d´ensenyament a tot Catalunya, el qual s´ha mantingut fins els nostres dies.




   Per tant, davant l´evidència, qüestionar en aquests moments el procés d´immersió lingüística que contempla un bon domini del català i també del castellà, penso que és inadmisible, i més si tenim en compte que ha estat garantia d´una bona cohesió social que hem de continuar defensant entre tots. Fem-nos nostra la frase "la llengua no es toca".




Núria Maeso Salvà   

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada