29.4.17

PARTICIPACIÓ JOCS FLORALS - ESCOLÀPIES -

   El dia 24 d´abril ha estat un dia a recordar ja que, arran de la publicació del llibre "L´arbre de les Poesies" m´han requerit per fer l´entrega de premis dels Jocs Florals a Les Escolàpies de Sabadell, a part que precisament el meu llibre s´ha repartit com a premi entre els infants, fet que m´ha emocionat molt.


   Per a mi aquest acte ha tingut una connotació especial ja que en aquesta escola és on jo vaig fer tota la meva primera escolaritat fins els 15 anys. Uns anys de formació que em van impregnar moltíssim i que sempre han estat una referència en molts aspectes, sobretot pels valors cristians i humans que vaig rebre.

   Ara aquesta escola, amb el pas dels anys, ha introduït alguns canvis en les instal·lacions, igual com també ha variat, per descomptat, el pla d´estudis i el professorat. Però només arribar i apretar la sumptuosa porta de ferro i fusta de l´entrada i trepitjar aquelles mateixes rajoles per on havia caminat tantes vegades vaig sentir amb gran vivesa el record de la meva infància i adolescència, amb tot el pes d´aquella ingenuïtat que només el pas del temps ha revestit.


   El pati de l´escola ara és una gran pista envoltada de les mateixes arcades per on jo havia jugat, però vaig trobar a faltar el brollador amb plantes que hi havia al mig que humanitzava tot l´entorn i que s´ha anul·lat a efectes pràctics. I va ser precisament al bellmig d´aquest pati on es va celebrar la festa dels Jocs Florals. Els guanyadors de cada classe, des dels més petits fins a quart d´ESO, varen llegir les seves creacions, en prosa o vers, i vaig ser testimoni de relats molt interessants i ben construïts. És apassionant veure com despunta la capacitat creativa a tan primerenca edat.




   En conjunt vaig viure un matí molt gratificant i va ser un honor per a mi tornar a aquesta escola i, fruit de la meva experiència com a mestre, poder oferir quelcom als que ara en són alumnes com vaig ser jo.

   Espero que disfrutin molt llegint "L´Arbre de les Poesies"...



    




Núria Maeso Salvà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada