Hi han moltes escoles que han eliminat la lletra lligada a les aules perquè asseguren que només prioritza l´aspecte formal de l´escriptura. Hi ha un debat educatiu de la necessitat de fer un canvi però no s´acaba de saber com. Alguns opinen que la lletra lligada no té cap sentit i és antinatural ja que els nens no ho veuen en el seu dia a dia.
Hi ha centres, però, que han optat per una solució intermèdia; a infantil comencen a escriure amb lletra de pal però quan entren a primària aprenen la lletra lligada per treballar la mobilitat del canell. Si una cosa funciona encara que sigui antiga, no s´ha de rebutjar perquè és beneficiós per als nanos.
A mi aquesta opció intermèdia em sembla vàlida ja que crec que el treball cal·ligràfic és important encara que sempre dins d´una activitat competencial. No tindria sentit fer-ho d´una forma poc creativa. De fet l´infant evoluciona segons el tipus de lletra que fa i la cal·ligrafia ho fa amb ell. Jo penso que és molt trist que molts alumnes no s´entenguin la lletra; és important dominar el traç i entendre el què estàs escrivint i que els altres també ho puguin entendre.
Núria Maeso Salvà
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada